Keystone logo
British School of Fashion

British School of Fashion

British School of Fashion

Introduksjon

British School of Fashion er et innovativt akademisk knutepunkt utviklet av Glasgow Caledonian University (GCU) for å skape og formidle strategisk mote virksomhetsinnsikt gjennom å tilby ledende utdanning, forskning og rådgivning.

Dedikert til sin oppgave om å oppnå «felles gode», bringer British School of Fashion forretnings- og ledelsestanker og praksis gjennom samkjøp av kunnskap med sine industripartnere, respekterte ærespedagoger, alumni nettverk, forskningsaktivt personale og variert student befolkning.

I demonstrasjon av sin entreprenørskap, designer og leverer British School of Fashion globalt unike executive og postgraduate programmer som tilbyr deltakerne en transdisiplin læring erfaring på tvers av sine campus i London og New York.

Hvem er vi?

Våre første skritt i mote dateres tilbake til 1875 og til våre grunnskoler i Glasgow, Skottland. I den perioden var vårt primære mål å gi kvinner muligheter i design, tekstiler og detaljhandel, med stor bevissthet om tidens økonomiske, sosiale og miljømessige behov. Britisk mote har utviklet seg til å omfatte så mye mer enn bare produksjon og utdanningen fra GCU British School of Fashion reflekterer disse endringene.

I flere tiår har GCU bidratt til motevirksomheten gjennom etableringen av banebrytende kurs. Vi var den første britiske institusjonen som tilbyr MSc i International Fashion Marketing i 2000, og er fortsatt et av få universiteter over hele verden for å tilby en dedikert MBA i Luxury Brand Management.

British School of Fashion har til hensikt å bygge videre på fundamentet som tilbys av vår sterke arvs- og moteindustriekspertise gjennom fortsatt innovasjon av nye programmer og investering og utvikling av vårt akademiske fakultet.

Hva lærer vi?

Vi tilbyr differensierte mastergradsprogrammer som er skapt gjennom bransjekompetanse fra våre æresprofessorer, kunnskapen til akademiske eksperter og innovasjonen og energien til våre studenter.

Vi integrerer den siste faglige tenkningen med bredere forretningsinnsikt vi kommer fra vår forskning og rådgivning om moderne forretningspraksis. Vår undervisning er også fullt engasjert i moteindustrien, og vi har partnerskap og samarbeid med et mangfoldig utvalg av motebedrifter, inkludert Marks and Spencer, Converse, ASOS, Retail Trust, Arcadia, Folk, Allhelgene, Lyst, House of Fraser, Margaret Howell, Farfetch og Topshop.

Gjennom disse nære koblingene kan vi gi master-klasser fra verdensledende bedrifter, samt muligheter for verdifulle internships, besøk og levende prosjektoppdrag.

Vi sikrer at våre kandidater har de ferdigheter og kompetanse som trengs for å styre en moteforretning i dagens globale marked. Vi utfordrer våre studenter til å bli kritiske tenkere, med en kompetent forståelse av teorier og konsepter som bidrar til å forklare og fremme beste praksis i virksomheten. Vi oppfordrer dem til å utfordre status quo, å være kreativ i sin tenkning, å være entreprenørskap i sine handlinger, og å anerkjenne at god forretning er bedre forretning.

Hvorfor er vi forskjellige?

Vårt universitets motto "For Common Weal" - som betyr "for det felles gode" - er hovedtråden gjennom alle våre britiske School of Fashion-initiativer. Vår kansler, professor Muhammad Yunus, er vår fremste representant i denne forbindelse, etter å ha mottatt Nobels fredspris for prestasjoner i økonomisk og sosial utvikling. Professor Yunus er også en av bare syv personer som har blitt anerkjent med Nobels fredspris, presidentens medalje for frihet og kongressens gullmedalje.

"Det handler ikke om å overføre gammel kunnskap til en ny generasjon. Det handler om å løse problemer, nå. I det øyeblikket du gjør noe til en sosial virksomhet, blir det en motor som ikke trenger tanking. "

Professor Muhammad Yunus, Kansler av GCU.

British School of Fashion på GCU legemliggjør universitetets innsats for å fremme bedrift, innovasjon og læring støttet av en dyprotet samvittighet. Vi anerkjenner at moteindustrien har et ansvar for å drive virksomhet på en etisk måte, for å fremme og praktisere rettferdig handel.

Vår New York Campus huser The Fair Fashion Center. Dette initiativet fungerer som både et lager og en kanal med informasjon, og senteret er fokusert på å undersøke forretningssaken for bærekraft i moteindustrien.

Videre har British School of Fashion svart på et verdensomspennende kall for å sette samfunnsansvar, etikk og bærekraft øverst på dagsordenen for opplæring av fremtidige bedriftsledere ved å bli signatar for FNs Global Compact-støttede initiativ: prinsippene for ansvarlig Management Education (PRME). Vår deltakelse i PRME viser vårt langsiktige oppdrag for å levere økonomiske og sosiale fordeler hjemme og over hele verden, og verdiene til PRME støtter hele British School of Fashions portefølje. Gjennom denne forpliktelsen vil vi fortsette å forbedre engasjementet med årsaken. Vi vil regelmessig rapportere fremgang om anvendelsen av prinsippene, og dermed bidra til lærerfaring fra akademiske institusjoner over hele verden som deltar i PRME-initiativet.

Hvordan samarbeider vi vår kunnskap?

Vår spesialiserte mote kunnskap er generert gjennom en unik og kritisk balanse av ledende bransje praksis og støttet av den nyeste akademiske forskningen.

Moteforretning er en stor økonomisk driver i Storbritannia og internasjonalt, og British School of Fashion er forpliktet til å bli et ledende senter for forståelse av forbrukeres oppførsel mot mote. Ved å vedta innovative og eksperimentelle forskningsmetoder, er vi allerede fremme forståelsen av moteforbruk - på tvers av alle distribusjonskanaler.

Kunnskapen om at vi genererer aksjer tre felles egenskaper:

  • Det er strenge, uavhengige og basert på sunne forskningsmetoder
  • Resultatene har alltid relevans og verdiskapning til moteindustrien
  • Det forbedrer og fremmer konkurranseevnen til mennesker og organisasjoner

Vår innsikt er produktet av intellektuell nysgjerrighet og en moden forståelse av realitetene i å gjøre forretninger i dagens globale omni-kanal mote miljø. Som anerkjennelse for dette, forplikter mange ledende motefirmaer oss til å gjennomføre et mangfoldig utvalg av skreddersydde konsulent- og forretningsutviklingsprosjekter.

En av de viktigste måtene vi oppnår og opprettholder kunnskapen vår er gjennom forholdene vi fremmer med våre æres professorer og industripartnere.

Steder

  • London

    GCU London 40 Fashion Street, E1 6PX, London

    Programmer

      Institusjonen tilbyr også:

      Spørsmål