Keystone logo
© Eli Haney, Northwest University photographer
The University of Chicago Crown Family School of Social Work, Policy, and Practice

The University of Chicago Crown Family School of Social Work, Policy, and Practice

The University of Chicago Crown Family School of Social Work, Policy, and Practice

Introduksjon

Om & mennesker

I mer enn 100 år har University of Chicago School of Social Service Administration (SSA) definert områdene sosialt arbeid og sosial velferd. I dag er SSA en av de tre beste forskerskolene i sosialt arbeid i verden. Våre bemerkelsesverdig mangfoldige studenter kommer med energi, empati, intelligens og et sterkt ønske om å tjene. Vi gir dem det faste teoretiske grunnlaget, det kliniske og politiske perspektivet og praktisk erfaring for å få en meningsfull innvirkning på livet til de mest sårbare menneskene i samfunnet vårt.

110568_pexels-photo-1595391.jpeg

10 grunner til å delta på SSA

Våre studenter har mange grunner til at de valgte SSA; her er vår topp ti:

1. Topprangerte.

SSA er en av de øverste rangerte skoler i sosialt arbeid og sosial velferd i verden og våre kolleger har alltid vurdert oss til å være en av de beste.

2. Vi er historien om sosialt arbeid og fremtiden.

Når du leser SSAs historie, leser du historien om sosialt arbeid. Grunnleggerne av vår skole var grunnleggerne av disiplinen, og professorene du lærer fra i dag fortsetter å forme teori og praksis gjennom tverrfaglig forskning. Mange av standardtekstene til feltet ble skrevet av SSA professorer.

SSA leder det fremvoksende feltet for forebygging av vold og har den største gruppen av barneverneksperter fra enhver skole av sosialt arbeid i nasjonen. Mange av våre fakulteter undersøker og tester løsninger innen hjemmebesøk, barnmishandling, ungdomstilsyn og utvikling, skolereform, voldsforebygging i samfunnet og advokatvirksomhet.

3. Vår fleksible læreplan.

Du trenger ikke å erklære en konsentrasjon på søknadstidspunktet - du velger en konsentrasjon for klinisk praksis eller sosialadministrasjon i vinterkvartalet ditt første år. Uansett sørger vår læreplan for at alle SSA-studenter får en fast jording i begge områder mens de tar valgfag fra SSA og over Universitetet.

4. Stipendier.

Mer enn 95 prosent av våre mastergradsstudenter mottar fortjeneste og behovsbasert hjelp. Hvert år tildeler SSA helt og delvis opplæringsstipendier. I fjor ble 99 prosent av stipendene / gaver fornyet for andreårsstudenter. SSA gjør sitt ytterste for å hjelpe studenter ved å tilby eksepsjonell stipendassistanse samt legge til rette for andre former for økonomisk bistand.

5. Konsentrasjoner i klinisk praksis og sosial administrasjon.

Forskjellen mellom SSA og en offentlig politikkskole? I et ord, dybde. Vi starter med å fokusere på den enkelte (mikro), undersøke toppnivå systemer (makro), og alt i mellom (mezzo). Hver student, uansett konsentrasjon, får grundig grunnlegging i administrasjon og klinisk praksis. Vår mantra er 'hvordan fungerer det i teori og praksis?'

6. Feltarbeid i byen Chicago, en by i nabolag.

SSA har forbindelser med over 600 byråer - og alle de mest innflytelsesrike i Chicago-området. Feltsteder ligger i nesten alle Chicagos nabolag og i mange av dens forsteder. Mens du bor og lærer i en av verdens store byer, kan du opprette nye nettverk på to feltplasseringer - praktisk, praktfull lærlingskap som vil sette deg opp for en karriere i sosial endring. Du vil bli mentorisert av fagfolk som vil veilede deg i å utvikle en sosialt arbeidsidentitet og forberede en vellykket karriere.

7. Søt hjem UChicago: en tverrfaglig tilnærming.

Du vil kunne få tilgang til alt Universitetet har å by på, inkludert kurs som tilbys av SSA professorer som representerer over et dusin forskjellige fagområder. Vårt fakultet representerer også det største antallet kvinner og minoritetspedagoger på UChicago, og gir et mangfoldig sett med stemmer. Og den omfattende og tverrfaglige karakteren til vår AM-grad, som tilsvarer en MSW, vil gi deg større fleksibilitet og valg i din fremtidige karriere.

8. Gjør forskning. Få publisert.

Muligheter er tilgjengelige for å jobbe med noen av landets ledende forskere på banebrytende forskningsprosjekter. SSA er også en av de få skolene i sosialt arbeid som har en student journal for mastergradsstudenter. Få publisert i Advokatforumet vårt.

9. Din karriere.

SSAs karrierekontor spesialiserer seg på å betjene karriereinteressene til SSA-studenter, som gir tilgang til et imponerende og engasjert alumni-nettverk, stillinger, personlig rådgivning og nettverksarrangementer der du møter ledere i yrket. SSA er også vert for Washington Week i løpet av våren, en mulighet for studenter å møte alumni som jobber i DC-området og besøke forskjellige byråer for å utforske karriere i advokatvirksomhet, forskning, policyanalyse og mer.

10. Vår oppgave.

Vi lever vårt oppdrag, arbeider mot et mer rettferdig og menneskelig samfunn gjennom forskning, undervisning og service til samfunnet.

110569_pexels-photo-1438072.jpeg

Mission & Approach

Oppdraget til skolen

University of Chicago School of Social Service Administration er dedikert til å arbeide mot et mer rettferdig og humant samfunn gjennom forskning, undervisning og service til samfunnet. Som en av de eldste og mest anerkjente forskerskolene i sosialt arbeid, forbereder SSA fagfolk til å håndtere samfunnets vanskeligste problemer ved å utvikle ny kunnskap, fremme en dypere forståelse av årsakene og menneskelige kostnadene ved sosiale ulikheter og bygge broer mellom streng forskning og praksisen med å hjelpe enkeltpersoner, familier og lokalsamfunn til å oppnå bedre livskvalitet.

Veiledende prinsipper for SSA Masterstudiet

SSA-læreplanen fremmer sosial rettferdighet gjennom sin forpliktelse til pluralisme, streng etterforskning, engasjert tverrfaglig stipend, integrativ praksis, kritisk tenkning og informert handling. Disse kurrikulære forpliktelsene forbereder studentene til å forstå de komplekse sammenhenger og maktstrukturer som opprettholder og reproduserer ulikhet og urettferdighet og tiltak for å fremme individuell, sosial og strukturell forandring.

1) Sosial rettferdighet

SSA støtter studenter å analysere de sosiale, historiske, politiske, økonomiske og organisatoriske faktorene som styrker ulikhet og urettferdighet. Studentene og fakultetet vurderer sin egen og andres posisjonalitet innenfor de strukturer, med en forståelse for hvordan identiteter og tilknytninger kan skjære for å sammensette eller redusere privilegium og undertrykkelse. Vi arbeider for å øke tilgangen, muligheten og byrået for å demontere systemer av undertrykkelse og for å hjelpe de ulike behovene til ulike individer, familier og samfunn med medfølelse og humanitet.

2) Intellektuell pluralisme

Intellektuell pluralisme er hjertet i SSAs undervisning. Læreplanen gjenspeiler det fakultetets intellektuelle mangfold, som kommer fra en rekke akademiske fag og yrker og representerer en rekke politiske perspektiver. Denne pluralismen gjør det mulig for våre studenter og fakultet å sette pris på flere måter å vite, å være kritiske på hva som teller som kunnskap og forskning, og å være mer inkluderende perspektiver som ikke tradisjonelt har vært sentrert i læreplaner for sosialt arbeid. Vår intellektuelle pluralisme oppfordrer også løpende forhør av begrepet sosial rettferdighet, som er sentral for oppdraget til sosialt arbeid. Det gir oss også verktøy og fleksibilitet til å engasjere seg effektivt med et bredt spekter av individer, lokalsamfunn og sosiale institusjoner.

3) Engasjert stipend og undervisning

SSA fakultet er forpliktet til å fremme sosial rettferdighet og sosial likestilling gjennom engasjert stipend og utdanning. Stipend i SSA fremkommer av interaktivt engasjement med utøvere, politimenn og samfunn. SSA-fakultetets medlemmer integrerer aktivt sin undersøkelse i læreplaner og undervisning. Studentene er utdannet til å identifisere og analysere årsakene, konsekvensene og tilnærmingene til å forbedre menneskelig lidelse og sosial urettferdighet.

4) Integrerende praksis

Læreplanen vår er basert på antagelsen om at alle sosialarbeidere trenger å forstå og handle for å mobilisere forandring og innen enkeltpersoner, familier, samfunn, organisasjoner, offentlige institusjoner og politiske og økonomiske systemer. Ved å tegne på og integrere felt- og klasseromopplevelser vil studentene utvikle ferdigheter til å øve på flere nivåer. I tillegg blir studentene trent i å bruke integrerende rammer som beveger seg utover mikro-makro-dikotomien.

5) Kritisk tenkning

Studentene lærer å effektivt stille spørsmål ved, vurdere, evaluere og svare på antagelser, påstander og verdier, inkludert de fra samfunnsvitenskapelig og sosialt arbeid. Studentene lærer å vurdere en rekke perspektiver, nøye vurdere antagelser, gyldighet og implikasjoner, og bli dyktige og innsiktsfulle evaluatorer av sin egen tenkning. Denne prosessen inkluderer refleksjon over hvordan ens egne tilknytninger og identiteter kan føre til blinde flekker og skjevheter. Studentene lærer å integrere en kritisk følsomhet i praksis for å gi meningsfulle bidrag til yrket, klientbasen og til analyse og løsning av sosiale problemer.

6) Teori til handling

Studentene forbereder seg på lederstillinger og til å være forvaltere av endring mens de arbeider i dynamiske sosiopolitiske og skattemessige sammenhenger i hundrevis av kontrollerte feltplasseringer i hele Chicago og de omkringliggende samfunnene. Chicago har en rik historie med sosial reform, innovasjon i sosiale tjenester og organisering av samfunn som gir sammenheng og kontinuitet til studentenes feltopplevelser. Feltmodellen gir studentene muligheten til å delta i kurs og feltarbeid samtidig, og utfordrer studentene til å vurdere, forstå og adressere det ekstraordinære spekteret av behov som bringer folk i kontakt med ideelle organisasjoner, offentlige og private byråer.

Samtidig lærer studentene av den enorme styrken, motstandskraften og kunnskapen som ligger hos individer og samfunn de tjener. Studentene oppfordres til å identifisere praktiske spørsmål som fører til analyse, forskning og nye tilnærminger for å bedre sosial ekskludering gjennom fellesskapsengasjert feltarbeid.

Mens vi streber etter å skape forhold som i stor grad vil negere behovet for et sosialt yrke, innser vi at sosialtjenesteprogrammer og organisasjoner tjener viktige sikkerhetsnettfunksjoner og kan hjelpe til i samfunnsmessige forandringer mot egenkapital og sosial rettferdighet. SSA fakultet anerkjenner at individer, familier og samfunn sjelden er hjulpet av middelmådige tiltak og programmer. På samme måte ser samfunnet sjelden ut av dårlig utført forskning eller dårlig utformet sosial politikk. Derfor satser SSA mot dyktighet i vår praksis, undervisning og stipend.

110567_pexels-photo-1096773.jpeg

Karriere i sosialt arbeid

Takket være SSAs unikt integrerte læreplan og studentfokusert karrierekontor, går våre kandidater raskt til ledende stillinger i klinisk praksis, offentlige og private sosiale velferdsorganer, samfunnsutviklingsorganisasjoner, politiske forskningsinstitutter, veldedige grunner og akademia.

Mennesker

Sosialt arbeid tiltrekker idealister: folk med en akutt bevissthet om menneskelig lidelse og urettferdighet, og folk med sterk forpliktelse til å redusere lidelse og urettferdighet. På SSA blir du omringet av lidenskapelige, ambisiøse og intelligente klassekamerater, og du vil bli mentorisert av noen av de beste sinnene i feltet. Dette er ditt fellesskap.

Global Research

SSA tilbyr et bredt spekter av muligheter for studenter å lære om sosial velferdspolitikk og praksis internasjonalt: gjennom globale fokuserte kurs om flyktninger, adopsjon og innvandring; erfaringslæringsmuligheter på steder som India og Kina; og det nye Global Social Development Practice-sertifikatprogrammet.

Samfunn og feltpåvirkning

SSA har forbindelser med over 600 byråer i Chicago-området. Feltsteder ligger i nesten alle Chicagos nabolag og i mange av dens forsteder. Mens du bor og lærer i en av verdens store byer, kan du opprette nye nettverk på to feltplasseringer - praktisk, praktfull lærlingskap som vil sette deg opp for en karriere i sosial endring.

110571_adult-beautiful-beauty-953430.jpg

Historie

Fra sin tidligste inkarnasjon i 1908 har skolen for sosialtjenester ikke alltid vært et sted å lære om sosialt arbeid; Det har bidratt til å skape og definere yrket av sosialt arbeid og sosial velferd.

SSA har en historisk rolle som en av de første skolene for sosialt arbeid i USA, hvis grunnleggende pionerer etterlot en uutslettelig forpliktelse på yrket for å forfølge sosial rettferdighet og lindre menneskelig lidelse på strenge og bevisbaserte måter. I 1924 ble Edith Abbott ikke bare SSAs første dekan, men var den første kvinnelige dekanen på en hvilken som helst avgangsskole i USA - banebrytende vei for mange pionerer og kvinner i sosialt arbeid i akademia.

Mens de fleste tidlige skoler i sosialt arbeid konsentrert seg om praktisk opplæring for sakearbeidere, insisterte SSAs ledere på behovet for et solid fundament i samfunnsvitenskap og sosial forskning også. I sitt første tiår undersøkte The School of Civics and Philanthropy fakultet og studenter slike saker som ungdomskriminalitet, truancy, yrkesopplæring og boliger i den raskt voksende byen Chicago. Beslutningen i 1920 for å fusjonere skolen og universitetet i Chicago åpnet studentene for å kontakte sosialfagene.

I de tiårene siden da har emnene på samfunnsforskning og på bruk av samfunnsvitenskapens innsikt i å løse menneskelige problemer fortsatt. Avgjørende for dette arbeidet har vært Sosialtjenestevurderingen grunnlagt i 1927 med sikte på å åpne "vitenskapelige diskusjoner om problemer som oppstår i forbindelse med de ulike aspektene av sosialt arbeid." SSA, som SSA selv, har ikke bare reflektert det sosiale velferdsområdet, men bidro til å forme det. Det er fortsatt den fremste journal i sitt felt.

Tidlig forskning ved SSA hadde en tydelig offentliggjøring av offentlig politikk. Undersøkelser av status for mødre og barn, for eksempel, la grunnlaget for barnrelaterte bestemmelser i nasjonens sikkerhetssystem i 1930-årene. SSA-energiene begynte på 1940-tallet, og viste seg i saker i sosialarbeidet selv. Slike fakultetsledere som Charlotte Towle og Helen Harris Perlman søkte egopsykologins innsikt i sakearbeid og utviklet generisk læreplan, som ble en modell for sosialtrening. Nylige bidrag til tradisjonen med direkte praksis har omfattet Laura Epsteins og William Reids arbeid med å designe og teste oppgavebasert tilnærming. "Oppgave-sentrert behandling" var den første teori og forskningsbasert sosialt arbeidsmodell av behandling, og denne tilnærmingen er et grunnlag for bevisbasert praksis. Skolen er således i den unike posisjonen til å ha vært en pioner både i politisk forskning og i utviklingen av innovative metoder for sosialt arbeidspraksis.

SSA fortsetter i dag å etablere sammenhenger mellom sosial og atferdsvitenskap, forskning og den virkelige verden av politikk og praksis. Fakultetet er hentet fra feltene sosialt arbeid, psykologi, sosiologi, statsvitenskap, offentlig politikk, folkehelse, økonomi, geografi og antropologi. Forskning på skolen gjenspeiler dette mangfoldet. Vårt fakultet samarbeider innenfor universitetet og i hele akademia for å forme konkrete løsninger på virkelige problemer.

SSA fakultet er blitt hedret som White House Fellows, Fulbright Fellows, og Kellogg Fellows. De har sterke bånd både til offentlige og private velferdsorganer og til lokale, statslige og nasjonale myndigheter. Blant dem er for eksempel tidligere divisjonshode for Budgetkontoret, en tidligere assisterende sekretær i departementet for helse, utdanning og velferd, og en tidligere midlertidig lederopplæringsoffiser for Chicago Public Schools. Fakultetets medlemmer har bidratt med sin kompetanse til lange lister over nasjonale og statslige kommisjoner på temaer som juvenil rettferdighet, psykisk helse, aldring og barnevern.

SSA fakultet og alumni har vært og fortsetter å bli nasjonalt og internasjonalt anerkjent som blant de mest innflytelsesrike og talentfulle lederne takle de store sosiale problemene i vår tid.

Rangeringer

SSA er en av de topprangerte skolene for sosialt arbeid og sosial velferd i verden, og våre jevnaldrende har alltid ansett oss for å være en av de beste.

Steder

  • Chicago

    Crown Family School of Social Work, Policy, and Practice, 969 E. 60th St., IL 60637, Chicago

Spørsmål