
LLM in
LLM i internasjonal og europeisk forretningsrett Neapolis University Pafos Distance Learning

Introduksjon
Målene for LLM i internasjonalt og europeisk forretningsrett på fjernundervisning
Målet med Distance LL.M. i internasjonal og europeisk forretningsrett er å tilby et videregående studium til de som ønsker å kjenne de juridiske aspektene ved internasjonal og europeisk virksomhet, for å kunne bruke dem i sitt konkurransedyktige yrkesliv. Programmets læreplan er designet for å utforske de viktigste elementene i internasjonal og EU forretningsrett og forberede studentene på stadig mer komplekse transaksjoner og juridiske forhandlingssektorer som bank, transport og energi. Hovedopplæringen legger vekt på både ferdigheter og kunnskap som kreves for effektivt å forstå multijurisdiksjonelle transaksjoner i det bredere internasjonale og EU -lovregimet. Dette understrekes av spesifikke øvelser og vurderingsmetoder som de er sitert i studieveiledningen for hvert emne og generelt metodene for formative metoder.
LL.M. in International and European Business Law pensum er designet for å utstyre nåværende og fremtidige fagfolk med ferdigheter, kunnskap og verktøy de trenger for å håndtere vanskelighetene med komplekse juridiske spørsmål i forretningsrett med transnasjonal karakter. Det er en grad som er designet for å utnytte deltakernes arbeid. Dette bekreftes av de formative vurderingsmetodene og hver elevs deltakelse i vurderingen av de andre gjennom fagfellevurderingsmetoden, på en måte som erfaringen til hver enkelt blir godt utnyttet. Studentforumet og emndiskusjonen bidrar også til dette aspektet.
LL.M. i internasjonal og europeisk forretningsrett gir oppdatert kunnskap på en rekke juridiske områder som utgjør feltet internasjonal og europeisk forretningsrett, for eksempel handelsrett, konkurranserett og regulering, energirett, bank og verdipapirrett. I tillegg har LL.M. programmet gir advokater eller nyutdannede en relevant bakgrunn som politikk og økonomi med analytiske, ansvarlige og lederegenskaper for å forbedre deres beslutningsevne og for å fremme organisatorisk velvære i en kontekst av et stadig skiftende og konkurransedyktig internasjonalt og europeisk juridisk miljø . Dette understrekes av metoder som lyd- og videoopptak mens studentene analyserer et gitt lydopptak og sender inn en rapport.
Denne tilnærmingen utvider og utdyper studenters forståelse av flersidigdomssaker og juridiske spørsmål over landegrensene; det fremmer ferdigheter innen forskning, analyse, syntese og kreativitet; og det oppmuntrer til bevissthet om rollen og viktigheten av juridisk rådgivning i internasjonale transaksjoner.
Fordeler med programmet
- Den internasjonale prestisjen og anerkjennelsen til Neapolis University Pafos.
- Utmerket akademisk personale med sterk kompetanse i de underviste fagene.
- Internasjonalt samarbeid med mange universiteter.
- Fleksibiliteten til fjernundervisning.
- Bruk av avansert teknologi og ressurser.
- Det dynamiske valget mellom synkron og asynkron fjernundervisning.
- Justeringen av LL.M. i internasjonal og europeisk forretningsrett til gjeldende akademiske trender og markedskrav.
- Konkurransedyktige skolepenger.
Ansvarsfraskrivelse
Universitetet forbeholder seg retten til å definere valgfagene som tilbys på studieår.
Opptak
Læreplan
Programstruktur
Varighet
- 1,5 studieår (3 akademiske semestre, 90 stp)
I samsvar med de relevante kunngjøringene fra Byrået for kvalitetssikring og akkreditering i høyere utdanning, har studentene mulighet til å fullføre hovedfagsstudiene i to akademiske semestre (12 måneder) så lenge de starter gjennomføringen av sin masteravhandling i løpet av den første eller andre semester av studiene, inkludert sommerperioden. I dette tilfellet kan fullføringen av masteravhandlingen forlenges i sommerperioden, i en eller to måneder. I alle fall forblir det totale studiepoeng 90.
Struktur
Læreplanen er bygget opp som følger:
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Semester 3 | |
DLLM600-avhandling (obligatorisk) |
For å oppnå Postgraduate Degree, må studentens evaluering være bestått i 8 kurs, samt hans / hennes diplomoppgave.
Undervisnings-, lærings- og vurderingsmetoder
For å fullføre studiene må studentene samle totalt 90 studiepoeng (ECTS). Undervisningsspråket er gresk og engelsk.
I løpet av første semester går studentene på tre obligatoriske og ett valgfritt emne av det totale tilbudet. I andre semester går studentene også på tre obligatoriske og ett valgfag fra de som tilbys. Hvert av emnene (obligatorisk og valgfritt) tilsvarer 7,5 studiepoeng (ECTS).
I løpet av studieåret holdes det utdanningsmøter for hvert av emnene (obligatorisk og valgfritt), som følger: seks (6) telemøter av to timers varighet med rådgiver for hvert emne, som har ansvar for å informere, veilede, gi råd og evaluere elevene. Disse møtene er først og fremst rettet mot generell støtte fra studentene så vel som i utdyping, fordypning og utvikling av alle kursene som studentene studerer. Tilstedeværelse av studenter på disse møtene er ikke obligatorisk. Erfaringene så langt har imidlertid vist at deltakelse av studentene på disse møtene bidrar til en fyldigere forståelse av fagstoffet og øker sannsynligheten for mer positive prestasjoner av studentene, både i de skriftlige oppgavene og ved avsluttende eksamen.
Hvert emne evalueres gjennom en skriftlig oppgave i løpet av semesteret, en interaktiv aktivitet, og eksamen ved slutten av semesteret i hensiktsmessige lokaler som tidsbestemmes i henhold til studentenes geografiske fordeling. Hvert emnes pensum spesifiserer nøyaktig metode og fremgangsmåte for vurderingen.
I tredje semester forbereder studentene sin avhandling, tilsvarende 30 studiepoeng (ECTS). Forutsetningen for starten av tredje semester er vellykket gjennomføring av åtte (8) kurs. Avhandlingen kan leveres i inntil ett studieår etter vellykket gjennomføring av andre studiesemester. Avhandlingen skal være relevant for innholdet i doktorgradsstudentens studier, være original, være basert på forskning eller full bruk av publiserte kilder og uttømmende studie av relevant internasjonal litteratur, og avsluttes med overbevisende konklusjoner. Omfanget av avhandlingen kan ikke være mindre enn 10 000 ord og mer enn 15 000 ord. Konklusjonene, bibliografien og sammendraget er inkludert. Etter innsending avgir hovedveileder en skriftlig og begrunnet rapport med sitt samtykke for offentlig støtte, som gjøres offentlig eller via en elektronisk videokonferanse for en tremannskomité.
Den samlede faglige prestasjonen til studentene er basert på vurdering av skriftlig oppgave, formativ vurdering og avsluttende eksamen. Den fysiske tilstedeværelsen av studenter ved avsluttende eksamen er obligatorisk. Bestått karakter i midtveisoppgaven er ikke en forutsetning for deltakelse på avsluttende eksamen. Den endelige karakteren som gis til hver student er summen av karakterene som gis for vurderingskomponentene. Alle vurderingskomponenter er merket på en skala fra 0 (fullstendig feil) til 100 (absolutt suksess).
- Karakteren som gis for oppgaven utgjør 20 % av emnets endelige karakter.
- Karakteren som gis for de interaktive graderte aktivitetene representerer 10 % av emnets endelige karakter.
- Karakteren som gis for avsluttende eksamen utgjør 70 % av emnets sluttkarakter.
- For å få samlet bestått karakter må en student ha karakteren med minst 50/100 i noen av ovennevnte vurderingskomponenter.
Programresultat
Programmets læringsutbytte
Studenter som skal delta og fullføre LL.M. i internasjonal og europeisk forretningsrett vil bli i stand til å demonstrere kunnskapen, ferdighetene og andre egenskapene i de spesifikke kompetanseområdene som tilbys av programmet. Nærmere bestemt kandidater fra LL.M. Programmet skal derfor ha:
- Kritisk analysere rettspraksis som er relevant for programmodulen.
- Selvstendig forske på lovtekster og pågående lovinitiativer.
- Diskuter det institusjonelle rammeverket for internasjonal og EU-forretningsrett.
- Vurder kontraktsklausuler som brukes i sammenheng med internasjonale transaksjoner.
- Diskuter europeiseringen av forretningsjuss i utvalgte nøkkelaspekter.
- Tolke rettighetene til private aktører i sammenheng med internasjonal og EUs forretningslov.
- Sett spørsmålstegn ved statens rolle i sammenheng med internasjonal og EU-forretningslovgivning.
- Sett spørsmålstegn ved funksjonaliteten til tvisteløsning i sammenheng med internasjonal og EU-forretningslov.
Selvstendig utføre omfattende og original forskning innen spesifikke områder av internasjonal og EU-forretningsrett